Nauka biznesu w internecie

Jak przeprowadzić audyt SEO

Napisane 10.12.2020 przez pcfighters

Tagi: seo, audyt, pozycjonowanie, reklama,

Jak przeprowadzić audyt SEO w 4 krokach


Pozycjonowanie jest niezbędne dla wszystkich firm obecnych w sieci, a my wyjaśnimy, jak przeprowadzić udany audyt SEO w 4 krokach. Ćwiczenie może być uciążliwe, dlatego wiele firm nie waha się skorzystać z usług konsultantów SEO, takich jak Keyweo . Rzeczywiście, przeprowadzenie dobrego audytu wymaga skrupulatnego sprawdzenia i przeanalizowania szeregu punktów w celu wykrycia możliwych optymalizacji strony internetowej.



Co to jest audyt SEO?

Wiele kryteriów liczy się, gdy bot wyszukiwarki, takiej jak Google, indeksuje strony Twojej witryny i decyduje - lub nie - o ich indeksowaniu.


Przeprowadzenie audytu SEO pomoże Ci zmaksymalizować szanse na poprawę SEO Twojej witryny, sprawdzając te kryteria punkt po punkcie. Techniki naturalnego odsyłania będące w ciągłej ewolucji, audyt jakości, pozwalają wykryć problemy lub możliwe optymalizacje, a tym samym poprawić widoczność strony internetowej w wyszukiwarkach. Dlatego przygotowaliśmy ostateczny przewodnik na rok 2019, aby dowiedzieć się, jak przeprowadzić 4-stopniowy audyt SEO .


 


# 1 Słowa kluczowe i konkurencja

 


Pierwszym krokiem audytu SEO jest sprawdzenie słów kluczowych, na których pozycjonowana jest strona. Przeanalizuj zachowanie odwiedzających stronę internetową i wyciągnij z tego wnioski. Musisz sprawdzić, czy są one zgodne z treścią i ogólną tematyką witryny.


Przeprowadzenie tego audytu pozwoli Ci dowiedzieć się, czy wybrane u źródła słowa kluczowe są dobre, czy musisz je zmienić lub znaleźć nowe. W celu ustalenia trafności słów kluczowych należy sprawdzić kilka osi. Oczywiste jest, że muszą być powiązane z obszarem działania serwisu. Ale przede wszystkim upewnij się, że są one dostępne.


W tym miejscu do gry wkracza audyt konkurencji, w tym audyt słów kluczowych. Idealnie byłoby stworzyć kombinację słów kluczowych o mniej lub bardziej wysokiej wartości konkurencyjnej. Obstawianie tak zwanych „krótkich ogonów”, takich jak „niebieska koszula”, może szybko przynieść efekty. Jednak tak zwane słowa kluczowe „długi ogon”, które są mniej konkurencyjne, pozwalają dotrzeć do dokładnie odpowiedniego użytkownika, a tym samym zwiększają szanse konwersji, jak w przypadku „turkusowej niebieskiej koszuli męskiej”. Aby uzyskać optymalne i trwałe SEO, najlepszym wyborem pozostaje użycie bardzo, umiarkowanie i mało konkurencyjnych słów kluczowych.



Możesz także pozostać na zawodach. Własne wybory słów kluczowych pomogą Ci określić, kim są Twoi konkurenci i jak się pozycjonują. Przeanalizuj ich strategię netlinkowania i zobacz, które treści oferują najlepsze indeksowanie. Ponadto dobry audyt konkurencji pozwoli Ci zidentyfikować ewentualne nowe dźwignie optymalizacji strategii SEO.



# 2 Audyt techniczny

 


Audyt części technicznej serwisu pozwala na uzyskanie globalnej wizji jego podstaw. Strona internetowa musi być dostępna dla użytkowników równie łatwo, jak dla wyszukiwarek, a jej kod musi być dobrej jakości. W istocie należy pamiętać, że konieczne jest ułatwienie „czytania” strony dla Google. Aby to zrobić, oto główne kwestie techniczne, które należy sprawdzić, czy przeprowadzasz audyt SEO.


Szybkość ładowania strony internetowej

Ideałem byłoby osiągnięcie czasu ładowania 1 sekundy. W praktyce jest to niestety trudne do osiągnięcia. Dlatego maksymalny czas do osiągnięcia szacuje się na 3 sekundy. Rzeczywiście, badanie Google wykazało, że 53% internautów opuszcza stronę, która ładuje się dłużej niż 3 sekundy. Dlatego, aby uniknąć zbyt wysokiego współczynnika odrzuceń i jak najlepiej zadowolić wyszukiwarki, upewnij się, że strony w Twojej witrynie ładują się tak szybko, jak to możliwe.


Mobilna kompatybilność

Niezależnie od urządzenia, z którego odwiedzana jest strona, musi być „responsywne”, czyli kompatybilne. Teraz wiemy, że 54% wyszukiwań odbywa się na urządzeniu mobilnym. Liczba ta ma tendencję do wzrostu. Google to zrozumiał i zgodność stała się jedną z głównych osi dobrego SEO. Zapewnienie, że Twoja witryna jest dostępna z dowolnego medium, umożliwi Ci weryfikację nie tylko przez wyszukiwarki, ale także przez wielu użytkowników mobilnych.



Ochrona

Wyszukiwarki myślą o bezpieczeństwie użytkowników Internetu, a Twoja witryna musi być chroniona protokołem https. Ta instalacja jest konieczna, zwłaszcza w witrynach e-commerce. Ma to przede wszystkim na celu uspokojenie użytkownika, który prawdopodobnie wprowadziłby swoje dane bankowe na stronie internetowej. Protokół https zapewnia nie tylko lepsze pozycjonowanie, ale także większą szansę, że wizyta doprowadzi do zakupu.


Błędy i przekierowania

Być może już miałeś do czynienia z błędem 404. To jest po prostu strona, której nie znaleziono pod adresem określonym przez serwer. Wyszukiwarki nie lubią błędów 404, upewnij się, że audytowana strona nie obsługuje żadnego z nich. Ponadto zaleca się, aby strona błędu 404 była spersonalizowana i odpowiednia dla witryny internetowej.

Przekierowania 301 i 302, jak sugeruje ich nazwa, przekierowują na inny adres URL. Jeden jest stały (301), a drugi tymczasowy. 301 jest tym, który jest i powinien być używany w zdecydowanej większości przypadków. Jednak niektóre wyjątki, takie jak tymczasowo niedostępne treści, sprzyjają implementacji przekierowań 302.

Indeksowanie stron

Prosty wzór umożliwia przegląd liczby stron indeksowanych przez Google. Wpisz po prostu „witryna: twoja_witryna.com” w pasku wyszukiwania i porównaj liczbę wyników z wynikami wyświetlanymi podczas indeksowania. Jeśli przerwa między istniejącymi stronami a indeksowanymi stronami jest zbyt duża, z pewnością istnieje problem. Należy wtedy sprawdzić, czy strony niezindeksowane przez boty są nieistotne lub, w przeciwnym przypadku, zoptymalizować brakujące strony i poprosić Google o ich ponowne zbadanie.

Plik robots.txt

Plik Robots.txt zawiera kompozycje wskazówek przekazanych robotom Google. Aby sprawdzić jego obecność, po prostu dodaj /robots.txt na końcu nazwy domeny.

Nie jest to obowiązkowe, a gdyby witryna nie miała takiej witryny, roboty sprawdzałyby wszystkie adresy URL, które mogłyby znaleźć. Ten plik jest używany głównie do blokowania dostępu do niektórych stron. Wzmianka „Disallow: /”, po której następuje zamierzona treść, jest następnie dodawana do pliku.

Mapa witryny

W przypadku wyszukiwarek mapa witryny zawiera wszystkie adresy do zindeksowania. Zawiera dodatkowe informacje o adresach URL witryny do pliku robots. Zwróć uwagę na rozmiar mapy witryny, który nie może przekraczać 50 MB. Ponadto staraj się unikać dodawania adresów URL, które Twoim zdaniem nie zasługują na przeglądanie przez wyszukiwarki.

Adresy URL

Twoje adresy URL powinny być krótkie i nie powinny nadmiernie optymalizować słów kluczowych. Google szybko zdaje sobie sprawę z nadmiernej optymalizacji adresów URL i nie lubi, gdy są zbyt długie. Dlatego upewnij się, że masz czyste i zwięzłe adresy URL, nie przeładowane słowami kluczowymi.

Architektura

Upewnij się, że Twoja witryna ma architekturę zgodną ze strukturą adresów URL. Muszą zadowolić zarówno odwiedzających, jak i boty. Pamiętaj również, aby sprawdzić głębokość stron witryny, którą audytujesz. Nie może być wyższa niż 3. Oznacza to więcej niż 3 kliknięcia od strony głównej.

# 3 Treść

 


Treść witryny jest niezwykle ważna. Jest to jeden z podstawowych filarów dobrego SEO. Aby go inteligentnie zoptymalizować, należy przede wszystkim myśleć o odwiedzających. Google najlepiej indeksuje witryny, które uważa za najbardziej odpowiednie dla użytkowników. Dlatego dbając o płynność treści i jej naturalny wygląd, musisz również przestrzegać pewnych zasad SEO.


Tagi tytułów i opisy meta

Wszystkie strony kontrolowanej witryny internetowej muszą mieć znacznik tytułu składający się ze słów kluczowych. Tytuł musi maksymalnie odzwierciedlać zawartość Twojej strony. Jest to niezbędna dźwignia do odwoływania się do stron witryny internetowej. Tagi tytułowe nie mogą być powielane na stronie internetowej, a ich idealna długość nie może przekraczać 65 znaków. Myśl jasno i zwięźle. Jeśli chodzi o tagi metaopisu, mogą one mieć do 160 znaków, zanim zostaną obcięte. To jest podsumowanie ogólnej zawartości strony. Upewnij się, że zawierają słowa kluczowe, które będą następnie wyświetlane pogrubioną czcionką, i kieruj użytkowników podczas wyszukiwania.


Struktura

Każda strona musi mieć unikalny tag H1, odnoszący się do głównego tytułu treści. Dodanie nagłówków (H2, H3, H4…) umożliwia uporządkowanie tekstu i ustalenie hierarchii jego treści zarówno dla wyszukiwarek, jak i dla użytkowników Internetu. Ponadto całe sformułowanie musi zostać zoptymalizowane, zwłaszcza w „gorących strefach”. Te strategiczne miejsca pozwalają na wyróżnienie słów kluczowych związanych z treścią. Słowa kluczowe muszą być umieszczone na początku akapitów i możesz dodać znacznik , aby nadać specjalną wartość słowom kluczowym lub frazom kluczowym.


Jakość treści

Twoje treści muszą być odpowiednie i przydatne dla odwiedzających. Musi jasno odpowiadać na jedno lub wiele pytań. Ponadto pamiętaj, że Google identyfikuje główny temat witryny. Twoje strony muszą być związane z tym tematem. Na koniec przeczytaj się jeszcze raz! Zakazuje się błędów ortograficznych. Ponadto boty mają również oko na długość treści. Zasada ta może się różnić i dostosowywać do tematyki strony internetowej. Jednak aby w większości przypadków był dobrze zoptymalizowany, tekst musi mieć co najmniej 300 słów. Wreszcie treść strony musi być bogata. Jego pole leksykalne musi być zróżnicowane i musisz wiedzieć, jak używać synonimów i pokrewnych słów!


Obrazki

Wstawianie multimediów, takich jak obrazy, zwiększa wartość zawartości witryny internetowej. Pomoże to być uważanym za bogaty w oczach wyszukiwarek. Nawet obrazy można zoptymalizować! Na przykład z tagami ALT, które pozwalają robotom „odczytywać” obrazy witryny internetowej. Muszą wyjaśniać, co przedstawia obraz i być powiązane z treścią strony. Każdy obraz w witrynie musi mieć wypełniony tag ALT. Oprócz przydatności dla botów, tag ALT jest wyświetlany, gdy obraz nie jest wyświetlany, a także jest odczytywany dla niedowidzących i niewidomych użytkowników. Wreszcie, rozmiar obrazów odpowiada wadze na stronie, co może przyczynić się do spowolnienia witryny. Upewnij się, że wszystkie obrazy są zoptymalizowane, aby zmaksymalizować szanse na dobre SEO.


 


# 4 Połączenie sieciowe

 


W oczach wyszukiwarek, netlinking może ocenić legalność, znaczenie i popularność strony internetowej. Dlatego należy traktować go poważnie i skrupulatnie nad nim pracować. Ideałem jest, aby móc otrzymywać przychodzące linki o wyższej jakości niż ilości, aby być postrzeganym jako wiarygodne w percepcji robotów. Podczas audytu SEO będziesz musiał sprawdzić kilka osi ustawionej strategii netlinkingu:


Wewnętrzna siatka, czyli wewnętrzne linki witryny, prowadzące z jednej strony do drugiej.

Różnorodność tekstów kotwicy: są to klikalne obszary linków. Nie mogą być nadmiernie zoptymalizowane.

Dystrybucja nakazów i zakazów: zapewnij dobre przekazanie uprawnień.

Liczba domen referencyjnych: lepiej jest uzyskać 10 linków przychodzących z 10 różnych domen niż sto linków wysłanych z jednej domeny.

Trust Flow a Citation Flow.

Ta ostatnia część jest szczególnie ważna podczas audytu SEO. Będziesz musiał porównać jakość linków zwrotnych w stosunku do ilości. Tak więc indeks Citation Flow podany przez Majestic wskazuje liczbę linków, które otrzymuje witryna. Jednocześnie Trust Flow reprezentuje jakość linków, które otrzymuje witryna, zwłaszcza poprzez zaufanie przypisywane domenie referencyjnej.


Te dwa wskaźniki są interpretowane jako wynik na 100. Ideałem jest, aby stosunek Trust Flow / Citation Flow był co najmniej równy 1.


 


Jakie narzędzia wykonać mój audyt SEO?

 


Aby przeprowadzić audyt SEO w 4 krokach, wiele narzędzi może stać się prawdziwymi sojusznikami. Każdy konsultant ma własne preferencje, a oto niektóre z najczęściej używanych narzędzi w tej dziedzinie.


Ogólne narzędzia analityczne

Prawdopodobnie najbardziej znane narzędzie SEO, Screaming Frog SEO, umożliwia przeszukanie całej witryny i uzyskanie globalnego widoku jej struktury. Będziesz mógł między innymi zobaczyć wszystkie tagi witryny, jej adresy URL, mapę witryny, błędy i przekierowania… Prawdziwy szwajcarski scyzoryk SEO.


Google Search Console zapewnia globalny widok witryny. Na pierwszy rzut oka dowiesz się, na przykład, czy w kontrolowanej witrynie występują problemy, uzyskasz dane dotyczące odwiedzin lub poznasz swoją pozycję względem słowa kluczowego. Search Console to jeden z Twoich najlepszych sojuszników.


Google Analytics to kopalnia informacji i danych na temat wydajności witryny, ale przede wszystkim zachowania odwiedzających. Usługa jest bezpłatna i zapewni Ci pełną analizę Twoich odbiorców.


Narzędzia do audytu słów kluczowych

Kolejnym cennym narzędziem podczas przeprowadzania audytu SEO jest Yooda Insight . Pozwoli ci to studiować konkurencję, oprócz umieszczenia na słowach kluczowych. Jego głównym konkurentem jest SEMrush .


Google Adwords jest szczególnie używany w kampaniach SEA , jednak możesz go użyć do audytu i wyboru słów kluczowych.


Ubersuggest to także narzędzie oferujące oszacowanie CPC słów kluczowych i dające przybliżone wyobrażenie o ich konkurencji.


Odpowiedź publiczna umożliwia generowanie pytań, które internauci zadają na dany temat. Będzie w stanie poprowadzić Cię po ścieżkach eksploracji pod względem tworzenia lub optymalizacji treści.


Do Twojego audytu technicznego

Google Mobile Friendly Check informuje w 2 kliknięciach, czy strony witryny, które kontrolujesz, są responsywne lub czy musisz popracować nad tym punktem.


Jeśli chodzi o jakość kodu, możesz po prostu wpisać domenę witryny w walidatorze W3C, który następnie poda wszystkie możliwe błędy i optymalizacje.


W międzyczasie Google PageSpeed ​​Insights powie Ci, jak długo ładują się strony Twojej witryny.


Do łączenia się z siecią

Jednym z podstawowych narzędzi podczas przeprowadzania audytu SEO jest Majestic . Będzie to szczególnie przydatne podczas konfigurowania strategii budowania linków i pomoże Ci porównać się z konkurencją. Jego algorytm określa słynny przepływ zaufania i przepływ cytatów, o którym mowa powyżej.


Ahrefs jest bardzo kompletny i możesz go użyć do audytu wielu punktów. Jednak jest on szczególnie używany do analizy linków zwrotnych. Może dalej analizować zakotwiczenia i przeglądać wszystkie linki przychodzące do witryny.


Masz teraz wszystkie klucze w ręku, aby przeprowadzić audyt SEO w 4 krokach. Rozpocznij indeksowanie swojej witryny za pomocą Screaming Frog i rozpocznij analizę! Przeprowadzenie szczegółowego audytu z pewnością zajmie trochę czasu, ale pamiętaj, że korzyści mogą być znaczące!

Poprzedni artykuł:
Następny artykuł:Reklama w internecie

Odzyskiwanie danych

W przypadku, gdy w jakiś sposób, czy to wynikający z uszkodzeń mechanicznych czy z naszej winy tracimy dane z naszego komputera, laptopa lub jakiegokolwiek innego urządzenia elektronicznego, to musimy spróbować chociaż odzyskać te dane. Jak wiadomo, na rynku istnieje wiele firm, które zajmują się odzyskiwaniem danych

Czytaj więcej...

Losowy

Zawody przyszłości

Na nowo definiuje się przyszłość biznesu i profesjonalistów, a technologia stworzy więcej miejsc pracy niż zniszczy. W rzeczywistości oczekuje się, że w ciągu pięciu lat 85 milionów miejsc pracy zniknie w wyniku automatyzacji procesów, jednak  szacuje się, że powstanie 97 milionów nowych miejsc pracy - wyszczeg

Czytaj więcej...